Zowel bouw- als installatietechniek

VASTGOED BEHEER ZORGT VOOR BLIJE MENSEN

Vastgoedbeheer

Snel schakelend team voor langdurig beheer

Zorg, woningbouw en overheid: drie sectoren die steeds vaker langdurige beheer- en onderhoudscontracten afsluiten met Bouwgroep Dijkstra Draisma. Om deze contractpartijen snel en goed te kunnen helpen, bestaat onze afdeling Service en Beheer. En dankzij INST. beschikken we over kennis en expertise van installatietechniek. Samen bieden we complete diensten aan voor vastgoedbeheerders.

logo inst
  • Dagelijks onderhoud
  • 24/7 service
  • Planmatig onderhoud
  • Meer Jaren Onderhouds Plan (MJOP)
  • Beheer nul-op-de-meter-woningen
  • Werken in klantteams
Bouwgroep Dijkstra Draisma bouwde de Elfstedenhal in 2015 en is sindsdien verantwoordelijk voor het beheer en de energievoorziening (foto: René de Wit Fotografie).
Bouwgroep Dijkstra Draisma bouwde de Elfstedenhal in 2015 en is sindsdien verantwoordelijk voor het beheer en de energievoorziening (foto: René de Wit Fotografie).

DAGELIJKS ONDERHOUD

Onverwachte schade, storingen, reparatieverzoeken en andere vormen van dagelijks onderhoud kunnen gemeld worden via ons klantcontactcenter en online portal. In dit online portal kun je zowel de melding invoeren al volgen wat de status is.

Wanneer nodig, gaan de timmerman en de installateur gezamenlijk op pad (Foto: Imazzo).
Wanneer nodig, gaan de timmerman en de installateur gezamenlijk op pad (Foto: Imazzo).
De medewerkers van het klantcontact center ontvangen meldingen 24 uur per dag (Foto: Imazzo).
De medewerkers van het klantcontact center ontvangen meldingen 24 uur per dag (Foto: Imazzo).

24/7 SERVICE

Soms kan iets niet wachten tot de volgende dag. Daarom zijn we 365 dagen per jaar bereikbaar. In geval van spoed is er dan ook snel iemand ter plaatse. Deze 24-uursservice is buiten werktijden (tussen 17:00 en 08:00 uur) bereikbaar via ons klantcontact center.

PLANMATIG ONDERHOUD

Planmatig Onderhoud is het terugkerende onderhoud aan een gebouw ter voorkoming van achterstallig onderhoud. Dit onderhoud, om de kans op een storing te verkleinen, is uiteindelijk altijd voordeliger dan correctief onderhoud waarbij pas na een storing gewerkt wordt aan een oplossing.

Meer Jaren Onderhouds Plan

Voor Planmatig Onderhoud kan een Meerjarenonderhoudsplan (MJOP) ingezet worden. Met een MJOP krijg je vooraf inzicht in de te verwachten onderhoudsactiviteiten aan een pand over bijvoorbeeld 1, 10 of 25 jaar, en de daarmee gemoeide kosten voor die periode. Een MJOP wordt door periodieke inspecties ge-update, uitgevoerd volgens NEN 2767. Met behulp van gebrek-kenmerken, de ernst, de intensiteit en de omvang wordt de conditie bepaald. Wij maken op eenvoudige en duidelijk wijze een onderhoudsplan inclusief een indicatie van de bijbehorende kosten per element.

Het Meer Jaren Onderhouds Plan voor het Afsluitdijk Wadden Center bestaat uit onderhoud aan de schil en de installaties (foto: Gerard van Beek).
Het Meer Jaren Onderhouds Plan voor het Afsluitdijk Wadden Center bestaat uit onderhoud aan de schil en de installaties (foto: Gerard van Beek).
Na de grootschalige nul-op-de-meter-schilrenovatie beheren we 33 woningen in opdracht van Woonborg conform een prestatiecontract (Foto: Tieme Dekker).
Na de grootschalige nul-op-de-meter-schilrenovatie beheren we 33 woningen in opdracht van Woonborg conform een prestatiecontract (Foto: Tieme Dekker).

Nul-op-de-meter woningen

Alle nul-op-de-meter-woningen die we bouwen, worden door de afdeling Serice en Beheer beheerd conform een prestatiecontract. Monitoring op afstand kan met meters in de woningen, die doorgeven hoeveel energie er wordt gebruikt. Bij afwijkingen worden de installaties vanuit het kantoor gecontroleerd op storingen. Is dat zo en lukt digitaal verhelpen niet, dan gaat er een monteur op pad. Geen storing? Dan kijkt een bewonersconsulent met de bewoners of door ander gebruik of een aanpassing in de installatie de vooraf gestelde energiebundel wel gehaald kan worden.

Door ons dagelijks contact met opdrachtgevers kunnen we veel zaken vroegtijdig signaleren

Anne Haisma, teamleider Service & Beheer