Internationale vrouwendag 2021

Gepubliceerd op 08 maart 2021

Internationale vrouwendag 2021

De laatste jaren ligt het percentage vrouwelijke BGDD werknemers steevast hoger dan het landelijk gemiddelde in de bouw en daar zijn we behoorlijk trots op. Het is daarom een traditie geworden om op Internationale Vrouwendag een aantal van de dames van BGDD in de spotlight te zetten. Vandaag is het weer zover, dus dit is hét moment om jullie kennis te laten maken met het volledig vrouwelijke Marketing, Communicatie & PR Team. Zij zijn de drijvende kracht achter onze social media kanalen, sponsoring en nog heel veel andere werkzaamheden. Hoog tijd dus om Johanna, Jetske, Geartsje, Regina en Kayleigh voor te stellen!

1024x574

AFWISSELING ALS RODE DRAAD

We hebben de dames gevraagd om meer te vertellen over hun werkzaamheden en wat ervoor gezorgd heeft dat ze specifiek voor BGDD als werkgever hebben gekozen. Over 1 ding zijn ze het in ieder geval met elkaar eens: de afwisseling op hun afdeling vinden ze allemaal erg prettig! Geen dag is hetzelfde en dat zorgt ervoor dat ze altijd met plezier naar hun werk gaan.

Johanna den Hartogh

Johanna is sinds juli 2019 mede verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de marketing en communicatie van Dijkstra Draisma. Met haar hbo communicatie opleiding heeft ze de perfecte achtergrond om dit voor ons op te pakken. Johanna is bij ons komen werken na contact met een aantal oude bekenden: “Een aantal van mijn oud collega’s waren eerder overgestapt naar BGDD als werkgever en zij waren allemaal heel enthousiast.” Deze positieve berichten en het feit dat BGDD een nuchter, vooruitstrevend en solide Fries bedrijf is, heeft ervoor gezorgd dat Johanna met veel plezier bij ons is komen werken. Hierover vertelt ze: “De innovatie die achter BGDD als bouwbedrijf zit heeft me enorm verrast. Duurzaamheid zo hoog in het vaandel, dat maakt mij heel trots om voor BGDD te werken.”

 

Johanna doet veel voor BGDD. Denk hierbij aan: het maken van foto’s, video’s, GIFjes en animaties, het eerste aanspreekpunt voor advertentie- en sponsorverzoeken zijn en meedenken over nieuwe concepten zoals bijvoorbeeld Buurblok. “Alle contacten die wij door ons werk hebben met de collega’s en partners vind ik het allerleukste aan mijn werk. Samen maken we zulke mooie dingen. Ik vind het prachtig dat steeds meer collega’s ons weten te vinden met nieuwtjes of mooie succesverhalen die wij dan vervolgens weer mogen delen op de website en social media. Ook van het organiseren van evenementen word ik heel blij, hopelijk mogen we daar snel weer mee aan de slag.”

Jetske Sieperda

Jetske is onze vaste kracht op de vestiging in Bolsward waar ze het gezicht is van marketing, communicatie & PR. In Bolsward houdt ze zich voornamelijk bezig met de selecties en aanbestedingen van nieuwe werken. Daarnaast beheert Jetske het portfolio op onze website, houdt ze ons CRM-systeem bij en voert ze klanttevredenheidsonderzoeken uit. Een echte duizendpoot dus! Over waarom ze destijds voor BGDD als werkgever gekozen heeft zegt ze het volgende: “BGDD is een vooruitstrevend bedrijf en jong van geest. Als commercieel medewerker bij BGDD heb je een zeer veelzijdige en zelfstandige functie. Ik zag hier een kans om mijzelf ook op andere vlakken te kunnen ontwikkelen.”

 

En dat ontwikkelen is gelukt want sinds haar komst bij BGDD in januari 2020 pakt Jetske steeds meer werkzaamheden op. Toch hoopt ze nog meer taken aan haar pakket toe te kunnen voegen. “Vlak nadat ik begon met werken bij BGDD, brak het coronavirus helaas uit. Ik hoop dan ook dat wanneer we weer de mogelijkheid hebben om events te organiseren ik hier mijn steentje aan bij kan dragen en dat we vaker een bezoekje kunnen brengen aan de bouw.”

GEARTSJE WEIDENAAR

Het is al genoemd maar afwisseling is het perfecte woord wanneer we ons Marketing, Communicatie & PR afdeling beschrijven. Van alle dames die voor ons werken past dit wellicht nog wel het beste bij Geartsje. Naast haar functie als managementassistente springt ze namelijk ook bij op het gebied van marketing & communicatie en dan met name bij zaken die gerelateerd zijn aan PR, sponsoring en het organiseren van evenementen.  

 

Inmiddels werkt ze hier 4,5 jaar en in deze tijd heeft ze BGDD als een prachtig en innovatief bedrijf leren kennen. Zoals ze zelf zegt: “Een duurzame koploper”. Ook de cultuur binnen het bedrijf spreekt haar erg aan: de Friese nuchterheid, veel verantwoordelijkheid voor de medewerkers en zeggen wat je doet + doen wat je zegt.

 

Haar functie is zo divers dat het moeilijk kiezen is als Geartsje gevraagd wordt wat ze het leukste vindt om te doen: “Als ik toch echt een keuze moet maken, dan vind ik het samen met mijn collega’s een evenement organiseren het allerleukste”.

REGINA SANDSTRA

Wanneer we het hebben over stage-succesverhalen dan is Regina hier een uitstekend voorbeeld van! In februari 2020 is ze met haar afstudeerstage hbo communicatie bij BGDD begonnen en inmiddels werkt ze hier al bijna een jaar als fulltime medewerker.

 

“Tijdens mijn afstudeerstage schreef ik een adviesrapport over de naamsbekendheid van de Droogstapelwoningen. Na mijn stage heb ik de mogelijkheid gekregen om dit verder uit te werken. Zo heb ik middelen gemaakt, waardoor ik mij verder heb ontwikkeld op het gebied van grafische vormgeving.” Naast grafische vormgeving houdt Regina zich bezig met het bijhouden van de website, het verzamelen van content voor social media, het mede uitwerken van nieuwe concepten en ideeën. En af en toe vind je haar op de bouwplaatsen om foto’s te maken.

 

Een hele opsomming en dan heeft ze nog niet eens alles genoemd. Zoals ze zelf zegt: “Een zeer uitdagende en afwisselende functie bij een nuchter en innoverend bedrijf. Tot op de dag van vandaag ben ik nog erg blij met de keuze voor BGDD!”

Kayleigh Sliedrecht

De nieuwste aanwinst van het Marketing, Communicatie & PR team is Kayleigh Sliedrecht. Zij doet de opleiding marketing & communicatie aan de Friese Poort te Leeuwarden. Kayleigh is 17 jaar oud maar ondanks haar jonge leeftijd heeft ze al grote stappen gezet tijdens haar stage.

 

Over haar keuze om bij BGDD stage te lopen vertelt ze: “Ik heb BGDD gekozen als stageplek omdat ik mij herinnerde dat ik hier op de basisschool ben geweest tijdens een rondleiding. Hierna ben ik erg enthousiast naar huis gegaan.” Omdat Kayleigh in Dokkum woont zag ze ons logo veel voorbij komen en hoorde ze veel over ons, dus de keuze was snel gemaakt!

 

Als stagiaire is ze voornamelijk bezig als vliegende keep, maar het allerliefste doet ze werkzaamheden op het gebied van vormgeving, zoals het maken van stickers of flyers.