Bouwgroep Dijkstra Draisma neemt technisch beheer van Habion over in Noord Nederland

Gepubliceerd op 16 juni 2020

Bouwgroep Dijkstra Draisma neemt technisch beheer van Habion over in Noord Nederland

Sinds 1 januari 2020 besteedt ouderenhuisvester Habion het onderhoud uit aan vier geselecteerde onderhoudsbedrijven. In Noord-Nederland onderhoudt Bouwgroep Dijkstra Draisma meer dan 2500 wooneenheden van Habion. Bewoners nemen rechtstreeks contact op met de bouwgroep voor reparatieverzoeken en bij storingen. Ook beheren zij het totaalonderhoud van de seniorencomplexen. De eerste ervaringen zijn zeer positief.

 

In juni werd er met Habion en de vier co-partners een overleg gepland (op gepaste afstand) waarbij werd getoost op een goede samenwerking.

Totaalbeheer

Dijkstra Draisma is verantwoordelijk voor het volledige technische beheer van de seniorencomplexen. Sandra Smits, klantmanager bij Bouwgroep Dijkstra Draisma: “Doordat we nu al het onderhoud en de reparatieverzoeken monitoren kunnen we vroegtijdig problemen signaleren, nadenken over preventief en planmatig onderhoud en ons goed houden aan de gemaakte afspraken. We weten alles over de gebouwen en daardoor kunnen we goed advies geven op locatieniveau waarbij we rekening houden met de bewonerswensen.” Het is een unieke samenwerking, Dijkstra Draisma verhelpt niet alleen storingen, maar verzorgen ook mutatieonderhoud, planmatige onderhoud en contractonderhoud.

 

Wil je het project volgen? Alle informatie staat in ons portfolio.

Samenwerking onderhoudspartijen en Habion

Het voorbereidingsproces was intensief waarin alle onderhoudspartijen en Habion alles samen hebben ingericht. Naast Dijkstra Draisma zijn er nog drie partijen waar Habion mee samenwerkt. Zo besteden ze voor alle wooneenheden in heel Nederland het beheer uit. Met een kernteam is gewerkt aan onder andere contracten en KPI’s, maar er is ook gebouwd aan een goede onderlinge band. Vertrouwen is essentieel om open en transparant samen te werken. Door deze goede samenwerking is de start in januari erg soepel verlopen. Door de korte lijnen verloopt het proces efficiënt en dit is terug te zien in een snel toenemende klanttevredenheid.

Klanttevredenheid

Omdat de klanttevredenheid voor alle partijen hoog in het vaandel staat, wordt deze doorlopend gemeten. “Sinds we op deze nieuwe manier werken, zien we de klanttevredenheid toenemen. Dat betekent dat we op de goede weg zitten”, aldus assetmanager en projectleider Barteline Smit van Habion.

Vastgoedebeheer bij Bouwgroep Dijkstra Draisma

Vastgoedbeheer zorgt voor blije mensen. Bouwgroep Dijkstra Draisma wil de verantwoordelijkheid nemen voor een leefbare wereld. Wij doen meer dan bouwen alleen, we maken duurzame gebouwen en leefbare omgevingen. Met de afdeling vastgoedbeheer zorgen we voor dagelijks onderhoud, planmatig onderhoud, meerjaren onderhoud en het beheren van nul-op-de-meter woningen. Onverwachte schade, storingen, reparatieverzoeken en andere vormen van onderhoud kunnen gemeld worden via ons klantcontactcenter en online portal.

Meer lezen over wat de afdeling vastgoedbeheer bij Dijkstra Draisma doet? Klik hieronder op de knop voor meer informatie.